New Life by Depeche Mode

¿Por qué creen que mi otro blog se llama New Life? ¿Han notado las fonts* que uso para el banner de dicho blog? Es porque soy la fanática número uno de Depeche Mode.

Les dejo el himno de New Life. Este tema aparece en Speak and Spell y me parece que también en Catching Up con Vince Clark, el amo y señor de los teclados pues, en los teclados. ¡Vean qué peladitos! Especialmente Dave Gahan, quien se envejeció mucho por la mala vida que tuvo antes del lanzamiento de Ultra. Bueno, también hay que señalar que ese video es de 1981, máximo… han pasado los años. Noten la influencia de Vince Clark tenía en DM antes de que Martin L. Gore domine la banda. Estas diferencias no solo están en el mayor uso de teclados sino también en las letras más “alegres” de Vince, quien a su salida del grupo, precisamente por diferencias irreconciliables de estilo con Gore, fundara Erasure. Agradezco sus comentarios, enriquezcan el post con datos históricos que se me escapen.

New Life lyrics

I stand still stepping on the shady streets
And I watch that man to a stranger
You think you only know me when you turn on the light
Now the room is lit with danger

Complicating, circulating
New life, new life
Operating, generating
New life, new life

Transition to another place
So the time will pass more slowly
Features fuse and your shadow’s red
Like a film I’ve seen now show me

Complicating, circulating
New life, new life
Operating, generating
New life, new life

Your face is hidden and we’re out of sight
And the road just leads to nowhere
The stranger in the door is the same as before
So the question answer’s nowhere

Complicating, circulating
New life, new life
Operating, generating
New life, new life

I stand still stepping on the shady streets
And I watch that man to a stranger
Think you only know me when you turn on the light
Now the room is lit, red danger

Complicating, circulating
New life, new life
Operating, generating
New life, new life

Dichas fuentes aparecen el álbum The Remixes 86>98 de Depeche Mode.
[poll id=”13″]

© 2008 – 2009, Pitonizza Punto Com. Licencia de uso: Atribución-SinDerivadas CC BY-ND

Si gustas, deja una propina para este artículo.

Mis libros

© 2008 – 2009, Pitonizza Punto Com. Licencia de uso: Atribución-SinDerivadas CC BY-ND

Si gustas, deja una propina para este artículo.

(Visited 33 times, 1 visits today)

(Visited 33 times, 1 visits today)

Comments Closed

Comments

  1. FLESH AND BONE BY THE TELEPHONE, LIFT UP THE RECEIVER I’LL MAKE YOU A BELIEVER…

    ALL I EVER WANTED, ALL I EVER NEEDED IS HERE: IN MY ARMS,WORDS ARE VERY UNNECESARY THEY CAN ONLY DO HARM, THEY ARE MEANINGLESS AND FORGETABLE

    THERE’LL BE DAYS WHEN I’LL STRAY, I MIGHT APPEAR TO BE CONSTANTLY OUT OF REACH, I GIVE TO SIN, BECAUSE I LIKE TO PRACTICE WHAT I PREACH, I’M NOT TRYING TO SAY I’LL HAVE IT ALL MY WAY, I’M ALWAYS WILLING TO LEARN IF YOU HAVE SOMETHING TO TEACH
    AND I’LL MAKE IT WORTHWHILE, I’LL MAKE YOUR HEART SMILE!!!!

    DEPECHE MODE GRANDE!!! REALMENTE GRANDE!!!

  2. Personal Jesus no es de Depeche Mode sino de Johnny Cash.

    New Life tiene dos versiones originales, una en el Speak and Spell (1981) y la otra en el Catching up With (compilado de como Lo mejor de depeche de esa epoca).
    Les recomiendo el Speak and Spell Ingles q viene con algunos otros tracks extra: Sometimes I wish I was dead, Any second now, shout…
    Ademas las grandiosas remezclas de djs fanaticos…
    si quieren avisen yo soy fan de depeche mode tambien!

    enfermo me queda mejor q fan…

    leo

  3. Personal Jesus was composed by Martin gore:

    Personal Jesus” is Depeche Mode’s twenty-third UK single, released on August 29, 1989, and the first single from the then upcoming album Violator. Since then, the title song has been covered by numerous artists. It was the first hit from the album, reaching #13 on the UK Singles Chart.

    The song was inspired by the book Elvis and Me by Priscilla Presley. According to songwriter Martin Gore:

    It’s a song about being a Jesus for somebody else, someone to give you hope and care. It’s about how Elvis was her man and her mentor and how often that happens in love relationships; how everybody’s heart is like a god in some way, and that’s not a very balanced view of someone, is it?

Los comentarios se han cerrado.